LayItLow.com Lowrider Forums banner

1 - 20 of 36 Posts

·
Premium Member
Joined
·
34,391 Posts
Discussion Starter #1
I live in New England and every tire place tells me they either never heard of 175-75-14's or they havn't had them in years???


Where can I get them... are they hard to get in other parts of the country?
 

·
Premium Member
Joined
·
34,391 Posts
Discussion Starter #6
I ended up with 185-75-14s I think they look at little lame though, just not quite the same look..time to call my friends in Cali and get a pallet of the right size up here..LoL ;)


Thank god trhe P155-80-13's are still plentyfull for my blue caprice... that's all I'd ever roll on.. or Premium Sportway 5.20's of course.. :cool:
 

·
Premium Member
Joined
·
34,391 Posts
Discussion Starter #7
:cool: Here's the ride I put the new tires on....


this pic is with the 175's
 

Attachments

·
Man on a mission
Joined
·
54,031 Posts
i got em 42.00 each for hercules + shipping pm for quote
 

·
Premium Member
Joined
·
34,391 Posts
Discussion Starter #9
Thanks... I give you a holla soon...
 

·
Registered
Joined
·
1,631 Posts
Can anyone get the 1 1/4 whites in Hercules or Hankooks? I JUST NEED ONE DAMN IT!!!!

Hook it up..
 

·
Registered
Joined
·
3,025 Posts
are you insane?

company sizes very alot, my 185's are identical to other companies 175s. Unless you bastards and going to put a tape measure on my tires to see if they are worthy, you wont notice them. By the way, we are talking 5 milimeters per side difference......if its that critical....hmm, well, eat shit.
 

·
Registered
Joined
·
1,362 Posts
Originally posted by 59Impala@Jul 25 2005, 09:31 AM
company sizes very alot, my 185's are identical to other companies 175s.  Unless you bastards and going to put a tape measure on my tires to see if they are worthy, you wont notice them.  By the way, we are talking 5 milimeters per side difference......if its that critical....hmm, well, eat shit.
[snapback]3473789[/snapback]​
LMAO, I believe you have won that arguement. What company is the tires you got? A friend of mine got some goodyear 185's but they are starting to look odd.
 

·
Registered
Joined
·
3,025 Posts
I think they are silver bear on it right now. I am pretty limited in this area, not much ww selection. They ride good though, if it was all about the look they would be 13s....the 14s offer a little better ride and safety for a street car. No use in me buying some high dollar 5.20s when these cars are pretty hard on tires, and I cant get them locally if im in a pinch. (which happened 2 days ago, needed one that day, and I was able to get them)

If you cant get the exact tires, dont sweat it guys, its not just about the tires.......no point in being a sheep.
 

·
Man on a mission
Joined
·
54,031 Posts
Originally posted by aleigh-n@Jul 25 2005, 09:00 AM
LMAO, I believe you have won that arguement. What company is the tires you got? A friend of mine got some goodyear 185's but they are starting to look odd.
[snapback]3473998[/snapback]​
belive me man there is a difference i have had them all on my caddy 185/70-14,175/75-14 and now 175/70-14 the bigger sizes looked exactly that bigger . :( i think the 175/70's give you the best look (you know small kinda like 13's )

my 2
 

·
Registered
Joined
·
1,362 Posts
Originally posted by D-Cheese@Jul 25 2005, 11:26 AM
belive me man there is a difference i have had them all on my caddy 185/70-14,175/75-14 and now 175/70-14 the bigger sizes looked exactly that bigger . :(  i think the 175/70's give you the best look (you know small kinda like 13's )

my 2
[snapback]3474458[/snapback]​
on my friends, I didn't notice it muc until he dropped the ride. then the tires look real balloony. Is there any difference in the brands (Remminngton/Hercules/Hankook etc.). I was looking at some lopro tires and they seemed to differenciate around the tred life and performance. Does this apply to these tires as well?
 

·
Registered
Joined
·
8,414 Posts
I went to shops asking for 175/70's and they told me things like they never made them with a ww, that size doesnt exsist, 185/70s are the same.but 175/75s aren't hard to find. the 175/70s are being discontinued by most manufacturers, at least the white wall versions that is.

175/75-14Rs look great,I think the phatter ones would be okay, if you had to.as long as there whitewall and not drag race lookin,it'll be alright.

I'll be getting my first set of 175/70's in that mail this week from dickcheese

by the way,I saw some 175/65-14s in a catalogue, anyone ever used them?
 
1 - 20 of 36 Posts
Top